Skolas somā ieripo skanīgā koncertlekcija “Atmodas dziesmas”

Novembris ir laiks, kad katrā Latvijas malā slavina mūsu tēvzemi.

Pateicoties iniciatīvai “Skolas soma”, Lāču pamatskolas izglītojamie varēja iepazīties ar Latvijas vēsturi 3. atmodas laikā un noklausīties dziesmas, kuras skanēja un tapa Dziesmotās revolūcijas laikā.

Lāču pamatskolas izglītojamiem bija iespēja uzzināt, kā mūsu valsts atjaunoja savu neatkarību, noskatoties koncertlekciju “Atmodas dziesmas”.  Kā arī secināt, ka dziesma spēj motivēt, iedvesmot, dod spēku, apvienot tautu cīņā par neatkarību.

2.a un 2.b klases izglītojamie pirms koncertlekcijas noskaidroja, ka Latvijai ir kaimiņvalstis – Lietuva un Igaunija. Viņi iepazinās ar Baltijas ceļa notikumiem un vēsturi.  Izglītojamie iepazinās ar dažiem tautastērpiem, krāsoja tos vizuālās mākslas stundā. Latviešu valodas  un krievu valodas stundās tematā ”Fantāzijas pasaulē”  bērni veidoja afišu, rakstīja apsveikumu, ielūgumu.  Sociālajās zinībās tematā “Kādi noteikumi ir sabiedriskās vietās, un kāpēc tie jāievēro? “ tika apspriesta uzvedība ne tikai klasē, bet arī atrodoties īstajā koncertā.

8. klases izglītojamie pirms pasākuma izdomāja uzrakstīt mūsu Latvijai apsveikuma pantiņus, kurus katrs nodziedāja, izmantojot mūzikas instrumentus. Izglītojamiem tika piedāvāti vārdi, kuri tika uzrakstīti uz tāfeles, un tos viņi iesaistīja apsveikuma pantiņā, izveidojot savu priekšnesumu klasei. Izglītojamie gatavojās pasākumam krievu valodas un literatūras stundās, saistot to ar tēmu tradīcijas un sadarbojoties ar mūzikas skolotāju.

9. klases izglītojamie pirms koncertlekcijas pārrunāja, kas ir 3. atmoda, ko viņi zina par akciju “Baltijas ceļš”, koncertlekcijas laikā izglītojamie izpildīja darba lapu “Koncertlekcija. Atmodas dziesmas jautājumi”. Noskatoties koncertlekciju, izglītojamie atrisināja krustvārdu mīklu par atmodas dziesmām. Mūzikas stundā izglītojamie atsauca atmiņā dziesmas, kuras skanēja koncertlekcijā.  Izglītojamie pārrunāja, kādi mūzikas instrumenti bija dzirdami. Īpaši palika atmiņā dziesmas „Dzimtā valoda ”, ,,Tikai tā”  un „Manai tautai”, kuras populāras vēl šodien. Devītklanieki vienojās , ka viena no dzirdētām dziesmām skanēs 9. klases Pēdējā zvanā vai izlaidumā.

Noskatoties koncertlekciju “Atmodas dziesmas” visi izglītojamie vienbalsīgi atzīmēja, ka šī koncertlekcija viņiem ļoti patika, viņi uzzināja daudz jaunas informācijas par Latvijas vēsturi un muzikālo kultūru tā laika Latvijā.

1. klases izglītojamā Laura, uzzinot par akciju “Baltijas ceļš”, padalījās ar savām jūtām: ” Es esmu pārsteigtā. Cik baltieši bija drosmīgi, uzdrošinoties stāvēt blakus nepazīstamiem cilvēkiem.”

Pirmklasniece Violeta no koncertlekcijas uzzināja, ka padomju laikā cilvēki nedrīkstēja dziedāt latviešu dziesmas. Viņa pateica ” Es būtu bēdīgā, ja man nedotu dziedāt to, ko es gribu”.

Iedvesmojoties no koncertlekcijas, izglītojamie piedāvāja uzrakstīt savu dziesmu, kura būtu veltītā mūsu Latvijai. Izglītojamie kopā ar skolotāju uzrakstīja vārdus, un mūzikas stundā kopā ar skolotāju A. Lukašenoku sacerēja ritmu un pavadījumu. Sanāca ļoti skaista un mīlestības pilna dziesma.

2.a un 2.b klases izglītojamie arī rakstīja novēlējumus savai valstij dzimšanas dienā. Viņi dalījās ar iespaidiem par dzirdētajām dziesmām, par Baltijas ceļu – zīmēja un krāsoja visu triju Baltijas valstu karogus. Kā arī veidoja ielūgumu un afišu uz koncertlekciju

6. klases izglītojamie vizuālās mākslas stundā radoši ar akvareļkrāsām attēloja savus iespaidus no mūzikas. Katra bērna darbs bija unikāls, jo katram izglītojamam mūzika izraisīja dažādas emocijas. Latviešu valodas stundā pārrunāja Lāčplēša dienas notikumus un atcerējās, ko viņi dzirdēja par Lāčplēša dienu un citiem valsts svētkiem koncertlekcijas laikā.

7. klases izglītojamiem ļoti patika neparasta pieeja stāstam par vēsturi, izmantojot mūsdienīgu mūzikas pavadījumu un radošo pieeju, patika dziedāt līdzi pasākuma dalībniekiem. Izglītojamie padalījās ar to, ka informāciju bija viegli uztvert.

Visa draudzīga skolas saime apzinās, cik svarīgi ir zināt savas dzimtenes vēsturi, tradīcijas un nodot  nākamajai paaudzei vērtīgas zināšanas par savu tēvzemi.